היועץ המשפטי לממשלה קבע: טקס 'ברכת כוהנות' לא יתקיים

    אמש דחה בית המשפט העליון את העתירה לבג"ץ למנוע את קיום טקס "ברכת כוהנות" מטעם ארגון נשות הכותל בחוה"מ פסח בעזרת הנשים בכותל המערבי בירושלים בטענה כי הבקשה הוגשה כמעט בדקה ה-90.
    איתי גדסי 2 Comment on היועץ המשפטי לממשלה קבע: טקס 'ברכת כוהנות' לא יתקיים

    פרסום ראשון: בהתאם להנחיית שר הדתות הוחלט על מניעת קיום הטקס של 'ברכת הכוהנות' המתוכנן לחול המועד פסח • על פי ההחלטה, המשטרה תיערך לאכיפת הסדר הציבורי ולמניעת הטקס • כל הפרטים

    אביחי מנדלבליט צילום: עמית שבי
    אמש דחה בית המשפט העליון את העתירה לבג"ץ למנוע את קיום טקס "ברכת כוהנות" מטעם ארגון נשות הכותל בחוה"מ פסח בעזרת הנשים בכותל המערבי בירושלים בטענה כי הבקשה הוגשה כמעט בדקה ה-90.
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בישיבה מקצועית שהתקיימה הבוקר (חמישי) בה נכחו היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, פרקליט המדינה שי ניצן, מנכ"ל משרד הדתות עודד פלוס, נציגי המשטרה ומשרד הדתות, הוחלט על מניעת קיום הטקס של ברכת הכוהנות המתוכנן לחול המועד פסח.

    הטיעון המשפטי למניעת הטקס, אותו העלה היועץ המשפטי של המשרד לשירותי דת ישראל פת הוא העובדה שהפעילות המתוכננת של נשות הכותל מנוגדת לחוק השמירה על המקומות הקדושים ובניגוד לתקנות השמירה על המקומות הקדושים; וכי קיומה "נוגד את 'מנהג המקום' לכל הדעות והוא יפגע קשה ברגשות המתפללים, ועל אחת כמה וכמה שהוא מנוגד להלכה היהודית, "כי אין זה מנהג המקום".

    על פי ההחלטה, משטרת ישראל תיערך לאכיפת הסדר הציבורי ולמניעת הטקס.

    השר דוד אזולאי שפעל לביטול טקס ברכת הכוהנות מסר לאתר "קול חי": ״הנחיתי את הגורמים המקצועיים במשרדי כיצד לפעול, ובסייעתא דשמיא לאחר דיון הבוקר אצל היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט ביטלנו את החרפה הזו. המשמעות היא שהטקס אינו חוקי על כל המשתמע מכך וכוחות המשטרה במקום יסייעו למניעת הטקס״.

    כזכור, אמש דחה בית המשפט העליון את העתירה למנוע את קיום טקס "ברכת כוהנות" מטעם ארגון נשות הכותל בחוה"מ פסח בעזרת הנשים בכותל המערבי בירושלים בטענה כי הבקשה הוגשה כמעט בדקה ה-90.

    IMG-20160421-WA0051



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ברוך ה' סוף סוף עשו שם משהו מועיל